شرح وظایف دفتر پرستاری

شرح وظایف دفتر پرستاری

 




مدیر پرستاری

 
 
وظایف واختیارات

1- برآورد نیروی پرستاری مورد نیاز در بیمارستانهای تابعه و اعلام به مسئولین ذیربط

2- کنترل و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات تعیین شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انجام امور پرستاری طبق دستورالعملها و شرح وظایف مربوطه و ایجاد هماهنگی در عملیات پرستاری مراکز تابعه

3- رهبری وهدایت روسای پرستاری مراکز تابعه

4- تشکیل کمیته های کنترل کیفیت مراقبت پرستاری و همکاری به عنوان عضو در کمیته های مختلف

5- نظارت بر اجرای مراقبت ها بر اساس استانداردهای پرستاری

6- شرکت در انجام و اجرای طرح ها و برنامه های تحقیقاتی و پیشنهادات، بمنظور بهره وری کامل از نیروهای موجود کادر پرستاری واحدهای تابعه

7- همکاری و هماهنگی با دفتر پرستاری وزارت متبوع در تدوین آئین نامه های پرستاری

8- نظارت و سرپرستی، راهنمائی و تعیین خط مشی جهت کارشناسان دفتر، مدیران پرستاری و در صورت لزوم کادر پرستاری مراکز تابعه

9- هماهنگی و همکاری متقابل با فعالیتهای مراکز تابعه و دانشکده های پرستاری

10- بررسی و برآورد نیازهای آموزشی ضمن خدمت و ایجاد تسهیلات بمنظور شرکت پرسنل در کنفرانسها و سمینارها و نظارت بر اجرای دوره های آموزشی

11- بازدیداز مراکز و گزارش پیشرفت فعالیتها و مشکلات پرستاری به مقام مافوق

12-کسب اطلاعات در خصوص آخرین پدیده های علمی پرستاری و پیاده نمودن الگوهای مطلوب در سطح دانشگاه

13- تهیه و تنظیم برنامه های تحقیقاتی جهت افزایش بهره وری و ارتقاء کیفی مراقبت از بیمار و بهبود مستمر برنامه های آموزشی( تحقیقات کارشناسان ارشد)

14- تشکیل جلسات با مدیران پرستاری بمنظور توجیه اهداف، قوانین و مقررات و آئین نامه های اجرائی پرستاری

15- ارزشیابی کارشناسان دفتر و مدیران پرستاری بیمارستانها و مراکز تابعه

16- عزل ونصب مدیران پرستاری مراکز تابعه و نظارت بر عزل و نصب سوپروایزرین و سرپرستاران مراکز تابعه

17- مصاحبه و بررسی درخواستهای استخدامی، انتقالی، بازنشستگی و بازخریدی کادر پرستاری

18- بررسی درخواستهای مسافرتهای خارج از کشور کادر پرستاری جهت انجام تحقیقات و شرکت در کنفرانسها و فعالیتهای بین المللی و ادامه تحصیلات تکمیلی و ماموریتها ی آموزشی و فرصتهای مطالعاتی

19- نظارت بر حسن اجرای آئین نامه انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس

20- رسیدگی به شکایات و مسائل و مشکلات کادر پرستاری

21- بررسی، نظارت و پیشنهادات در خصوص تغییرات در تشکیلات سازمانی کادر پرستاری مراکز تابعه

22- نظارت بر تهیه و تنظیم، جمع آوری آمار و اطلاعات پرسنل پرستاری و تختهای موجود و فعال مراکز تابعه

23- مصاحبه جهت انتخاب و تعیین محل خدمت پرسنل پرستاری استخدامی، انتقالی و ...

24- همکاری و هماهنگی در مواقع اضطراری با مراکز تحت پوشش ، هماهنگی با معاونت درمان و سایر مدیران و گزارش فعالیتها

25- همکاری در تنظیم بودجه سالیانه

26- رشد و توسعه ارائه خدمات پرستاری در سطوح مختلف جامعه

27- همکاری بر حسن اجرای فعالیتهای کمیته های کنترل عفونت در مراکز درمانی

28- همکاری و نظارت در صدور پروانه اشتغال به کار پرستاران

29- بررسی مسائل و مشکلات رفاهی کادر پرستاری و ارائه راهکارها به مسئولین ذیربط

30- برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف
 
 
 





کارشناس پرستاری



وظایف واختیارات:

1 . نظارت برنحوه ارائه خدمات به بیماران توسط پرستاران

2 . تهیه وگزارش عملکرد به مسئولین مربوطه

3. ارزشیابی سالانه بیمارستانهای دوستدار کودک

4. برنامه ریزی جهت دوره های آموزش غیر حضوری

5.هماهنگی و پیگیری جلسات مترونها

6. ثبت آمار واطلاعات پرسنل پرستاری دروب سایت وزارتخانه

7. پیگیری پرونده های بهداشتی پرسنل بیمارستانهای تابعه دانشگاه از نظر هپاتیت، مننژیت و ...

8. تشکیل پرونده های بهداشتی و اطلاعاتی جهت پرسنل جدید الاستخدام، طرح، پیمانی، قراردادی و ...

9. دبیرکمیته های برگزار شده دردفتر پرستاری

10. پیگیری بندهای صورتجلسه کمیته های دفتر پرستاری

11. ارزشیابی سالانه بیمارستانهای تابعه

12. دبیرکارگاهها و مراسم برگزارشده از طریق دفتر پرستاری

13. همکاری در طرحهای پژوهشی دفتر پرستاری

14. هماهنگی جهت آموزش نیروها

15.مسئول دبیرخانه دفتر پرستاری

16. نظارت برحسن اجرای قوانین ومقررات دراتاقهای عمل مراکز درمانی

17.تهیه و تنظیم پمفلت براساس نیازهای آموزشی بیمارستان
 
 
 




کارشناس طرح



وظایف واختیارات:

1. اجرای دستورالعمل عمل های ابلاغی در راستای سیاست های دفتر پرستاری

2. پیگیری مکاتبات روزانه سیستم اتوماسیون

3. تهیه و تنظیم مکاتبات دفتر پرستاری

4. انجام امور مربوط به سایت دفتر پرستاری و به روز رسانی سایت

5. تهیه آمار ماهیانه نیروهای پرستاری با مشخصات کامل از بیمارستان های تابعه استان برابر فرمت تنظیم شده در دفتر پستاری

6. پیگیری و محاسبه کمبود نیروها به تفکیک رده های مختلف

7. محاسبه نیروهای ورودی و خروجی (جدیدالورود –طرحی و استخدامی)

8. جمع آوری آمار نیروهای استعلاجی طولانی مدت(مرخصی زایمان)

9. هماهنگی و پیگیری جلسات مدیران پرستاری و تنظیم صورت جلسات

10. انجام امور بایگانی دفتر پرستاری

11. همکاری در انجام بازدید های کیفی مراکز و تهیه گزارشات مربوطه

12. همکاری در برگزاری برنامه های آموزشی

13. تهیه پمفلت های آموزشی و مطالب علمی

14. اطلاع رسانی قوانین و دستورالعمل های جدید به مدیران پرستاری مراکز تابعه
 
 





تاریخ به روز رسانی:
1400/10/25
تعداد بازدید:
5982
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند مي باشد.
Powered by DorsaPortal