EN
نقشه سایت
پست الکترونیک
۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آيين نامه امانت و گردش كتاب
1391/09/15 آيين نامه امانت و گردش كتاب

امانت و گردش منابع

معرفي بخش امانت آئين نامه بخش امانت عضويت الكترونيكي كتابخانه مركزي فرمهاي بخش امانت فرآيندهاي بخش امانت جستجوي الكترونيكي مدارك كتابخانه مركزي گزارش عملكرد بخش امانت

v جامعه استفاده كننده از خدمات امانت و گردش منابع عبارتند از :

1- دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

2- مدرسين و اعضاي هيئت علمي رسمي، پيماني، طرح و نظام وظيفه دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

3- كاركنان رسمي، پيماني، قراردادي، طرح، نظام وظيفه دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

4- مربيان حق التدريس دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

5- ساير استفاده كنندگان از كتابخانه شامل: پزشكان، كارشناسان مشاغل بهداشتي و درماني از مقطع كارشناسي ارشد و بالاتر، فرزندان كاركنان و اعضاي هيأت علمي از مقطع پيش دانشگاهي و بالاتر و دانشجويان فارغ التحصيل دانشگاه تا دو سال بعد از فراغت از تحصيل مجاز به استفاده از منابع در محل كتابخانه مي باشند.

 

 

مدارك مورد نياز:

1- تكميل و ارسال فرم الكترونيكي درخواست عضويت، مندرج در وب سايت كتابخانه مركزي به آدرس
ww.bums.ac.ir/payegah 

2- فايل ديجيتال عكس با كيفيت 600DPI، فرمت JPG، حجم كمتر از يك مگا بايت

 

3- پست الكترونيك فعال

 

4- ارسال معرفي نامه كاركنان از محل كار با امضاي بالاترين مقام مسئول (رياست دانشگاه و معاونين، روساي دانشكده ها و بيمارستان هاي وليعصر (عج ) و امام رضا (ع) ، شبكه هاي بهداشت ) از طريق اتوماسيون اداري

 

5- ارسال معرفي نامه اعضاي هيات علمي از كارگزيني اعضاي هيات علمي از طريق اتوماسيون اداري

 

6- ارسال معرفي نامه مربيان حق التدريس از دانشكده ها از طريق اتوماسيون اداري

 

 

 

مدت عضويت

1- دانشجويان: در مدت اشتغال به تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند.

 

2- كاركنان رسمي و پيماني : 2 سال ، تمديد عضويت با رويت آخرين حكم كارگزيني توسط مسئولين بخش امانت كتابخانه مركزي و مسئولين كتابخانه هاي وليعصر ( عج ) و امام رضا ( ع ) به مدت 2 سال انجام مي شود.

 

3- كاركنان قراردادي: به مدت قرارداد، تمديد عضويت با رويت آخرين حكم كارگزيني توسط مسئولين بخش امانت كتابخانه مركزي و مسئولين كتابخانه هاي وليعصر ( عج ) و امام رضا ( ع ) به مدت قرارداد انجام مي شود.

 

4- كاركنان طرح و نظام وظيفه : به مدت طرح و خدمت نظام وظيفه در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

5- اعضاي هيئت علمي رسمي و پيماني : در مدت اشتغال در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

6- اعضاي هيئت علمي طرح و نظام وظيفه : به مدت طرح و خدمت نظام وظيفه در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

 

7- مربيان حق التدريس : يك سال تحصيلي ، تمديد پس از ارسال نامه دانشكده از طريق اتوماسيون اداري، توسط مسئول بخش امانت كتابخانه مركزي انجام مي شود.

 

 

كارت پرسنلي كاركنان و اعضاي هيئت علمي و كارت دانشجويي در كتابخانه هاي دانشگاه معتبر خواهد بود.

 

شماره دانشجويي براي دانشجويان و شماره ملي براي ساير اعضا به عنوان شماره عضويت استفاده خواهد شد.

 

 

امانت كتاب و ساير مدارك فقط در قبال ارائه كارت عضويت كتابخانه ميسر مي باشد.

تعداد مدارك و مدت امانت كتابها در كتابخانه مركزي و كتابخانه هاي بيمارستان هاي وليعصر (عج) و امام رضا(ع) كه داراي سيستم امانت مشترك مي باشند، بشرح زير خواهد بود:

 

  • اعضاي هيئت علمي و مدرسين 7 مدرك 30 روز

     

  • دانشجويان دستياري 6 مدرك 30 روز

     

  • دانشجويان كارشناسي ارشد 6 مدرك 14 روز

     

  • دانشجويان پزشكي، دندانپزشكي 5 مدرك 14 روز

     

  • دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي 4 مدرك 14 روز

     

  • كاركنان 3 مدرك 14 روز

     

  • ساير اعضاء 2 مدرك 14 روز

     

- اعضاء بخش امانت كتاب، اجازه ندارند كارت عضويت خود را در اختيار ساير اشخاص قرار دهند. درصورت تخلف،عضو از زمان تحويل كارت، 15 روز از دريافت كتاب محروم خواهد شد.

- مدارك مورد امانت بايد راس موعد مقرر برگشت داده شود و درصورت نياز، مشروط به اينكه مدارك موردنظر در رزرو قرار نگرفته باشد، عضو ميتواند مجددا آن را تمديد نمايد.

- درصورت تاخير در استرداد مدارك امانتي به شيوه ذيل عمل خواهد شد: (تاخير هر يك از مدارك جداگانه محاسبه مي شود.)

الف) تأخير در عودت مدارك بخش ذخيره (رزرو) و كتب ليبل صورتي : به ازاي هر روز ديركرد، عضو بمدت 10روز و تأخير در عودت رسانه ها: به ميزان دو برابر مدت ديركرد، از خدمات بخش امانت هر سه كتابخانه محروم خواهد شد.

 

ب) تأخير در عودت مدارك مطالعه بيمارستانها: به ازاي هر روز ديركرد، عضو بمدت 7 روز از خدمات بخش امانت هر سه كتابخانه محروم خواهد شد.

 

ج) اعضايي كه تا 10 روز در تحويل مدارك امانتي تأخير دارند با پرداخت جريمه نقدي (به ازاي هر روز ديركرد 1000 ريال) مي توانند از خدمات بخش امانت استفاده نمايند.

 

د) اعضايي كه بيش از 10 روز در تحويل مدارك امانتي تأخير دارند، پس از گذشت يك سوم مدت زمان تعليق با تاييد مسئول بخش امانت و پرداخت جريمه نقدي ( به ازاي هر روز ديركرد 1000 ريال ) مي توانند از خدمات بخش امانت استفاده نمايند.

 

ذ) به دليل محدوديت كمد امانات جهت رفاه مراجعين ، كليد كمد براي استفاده در همان روز به اعضا تحويل مي شود و بايد تا آخر وقت اداري كتابخانه آن را عودت دهند . در صورت تأخير به ازاي هر روز ديركرد عضو به مدت يك هفته از خدمات بخش امانت كتابخانه هاي دانشگاه محروم خواهد شد.

 

- درصورتيكه مدارك امانت داده شده نزد عضو، مخدوش يا ناقص گردد، عضو مكلف به تامين خسارت آن خواهد بود.

- درصورتيكه مدارك كتابخانه نزد عضو مفقود شود، وي موظف است ظرف مدت 30 روز از تاريخ بازگشت ، آن را خريداري و تحويل نمايد.

تبصره: درصورتيكه چاپ كتاب تمام شده و يا در بازار موجود نباشد، بايد جديدترين چاپ و يا ويرايش خريداري شود. درساير موارد تصميم نهايي با پيشنهاد مسئول بخش امانت و تاييد رئيس كتابخانه خواهد بود.

 

- تسويه حساب كليه افراد با كتابخانه مركزي مستلزم تسويه حساب آنها با ساير كتابخانه هاي دانشگاه خواهد بود.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal